Děkujeme za pochopení.
J66a91r49a 16R90a28n68k
Nedam na elektricke auto dopustitAle pochopitelne ziji v jinem svete, mene skeptickem.
M46i37r46e90k 52M87a55t18y77á71š
Naštěstí pane Trnovec nemáte v mnohém pravdu.
Můžete se ale podívat jak to vypadá s elektromobilem ve skutečnosti.
Náklady třeba zde - nižší než spalovák.
M17i57c27h61a96l 61Š46t88a71j42n38r28t
Aniž bych chtěl rýpat, kde tam, je že je to nižší jak spalovací auto? Já tam tedy žádné srovnání nevidím. Ale rád se nechám poučit.
J66a78r45o32s47l30a97v 54L37i30m75a
"Nevedomost hrichu necini" je psano v Bibli. Vymitit vasi neznalost uz bude horsi. Navrhuji vam si vyjet na dovolenou do Californie a presvedcit se o pravem opaku vaseho psani. "Tesla Motor Company" nestaci uspokojit poptavku. Jejich automobil pouziva nabyti energie ze site (20 minut) a dojezd zhruba 300 mil. (460 km). Energie je ulozena v baterii. V roce 2025 "Ford Motor Company" pocita s kompletnim zastavenim vyroby aut s benzinovym a naftovym motorem. Rozbiha pouziti palivovych clanku. Podle zprav, Mazdy jiz jezdi v Japonsku na tento pohon.
Bylo by dobre, pane pisateli, se omluvit tem "ekofantastum". Tim by ten vas "blabol" uvidel stastny konec.
V18l97a39d19i93m38í72r 70Š87ť49a73s84t59n22ý
Víte jaký příkon potřebujete k tomu dvacetiminutovému nabití? Tím je totiž řečeno vše. Takováto nabíjecí místa lze zřídit jen výjimečně a nebudou samozřejmostí ani za mnoho let.
P15a94v86e69l 12K56a35m42a27s
Díky za článek. Na stejné téma jsem také psal a často mě překvapuje, kolik lidí má názor jiný než vy. Podle mého názoru je to dáno tím, že se o danou problematiku nezajímají a proto nemají hlubší znalost. Což neznamená nic špatného. Také např. neznám problematiku dojení a másla. Ale dotace a “nejlepší” nápad shora nic neznamená. Když mi někdo řekne, tráva je zdravější a levnější než steak, taky si nedám v neděli v poledne pastvu. Dokud to nebude mít pro lidi přínos, nebude to atraktivní. A ten přínos je zatím jen na papíře.
V70o66k55o29u50n 35V20l33a44d85i81m18i63r
Zkuste navstivit knihovny a precist si, co pred nejakymi sto lety psal tisk o automobilech se spalovacimi motory.
Nebo treba jen 50 let stare amaterske radio ci sdelovaci techniku. O mobilech ci internetu tam nenajdete ani radku.
J67i52r51i 60V97r70a50b77e92c
S tou parní lokomotivou to kdysi taky tak bylo .Ti věčně včerejší byli vždy proti pokroku.
P93a85v20e42l 35D20v83o35ř73á49k
Jenže těch ekofantastů stále přibývá, a vědí proč.
Nezapomínejte, že jakž-takž funkční elektromobil Tesla s dojezdem do 500 km je čerstvá novinka, je to začátek vývoje. A je tam toho k řešení hodně.
Hlavní slabina jsou baterie. Nicméně existuje alternativní řešení s palivovým článkem, takže se slučují výhody použití hořlavé PHM (PB, vodík, bioplyn atd) s pohonnou jednotkou na bázi elektromotoru. Ten je totiž neoddiskutovatelný. Výrobní náklady, poruchovost apod. jsou oproti klasickým spalovacím motorům menší, tudíž i ekologická zátěž. A účinnost? Té spalovací motor patrně nikdy nedosáhne.
V Neratovicích už několik let jezdí elektroautobus MHD, poháněný palivovým článkem, doplněným akumulátory Li-Ion a superkondenzátory. Řídící jednotka kombinuje tyto zdroje energie tak, aby jízda byla optimální.
V historii různých vynálezů bychom našli výkřiky o tom, že to nikdy nebude fungovat, zejména od lidí, kteří v životě nic nového nevytvořili.
A přece jsme si zvykli na tramvaje, trolejbusy a elektrické lokomotivy, jakož i na nádražní akumulátorové vozíky, kde je elektromotor zdrojem síly. A to jaksi je OK.
Mezi mnou a panem autorem je velký věkový rozdíl, takže by se dalo předpokládat, že on jako mladý bude optimista plný nadšení a radosti z toho, že se rodí něco nového, kdežto dědek jako já bude mrmlat a říkat, že to nejde. A hle, opak je pravdou. Protože jsem celý život pracoval ve vývoji a výzkumu a ani v důchodu jsem s tím nepřestal. A proto vím, že přivést na svět něco opravdu nového a zdařilého dá strašnou práci. A zakopnete přitom o mnoho nezdarů.
Jenže mnohem snadnější je brečet, než něco dělat.
O lidech jako je pan autor a někteří komentátoři říkal Jan Werich, že to jsou mladíci,
co to už 50 let nemuseli být.
V75á79c68l52a48v 18R32o45u77d26e39n97s76k13ý
Ty vaše řeči jsou velice obecné! Zkuste raději vyvrátit, v čem nemá autor pravdu!
Z50d36e44n28ě50k 57M63a91t49u76š72k68a
pohled na pražská sídliště napovídá, že to ještě dlouho nebude realita.
P10a10v48e18l 22D42v42o83ř98á10k
To je ovšem problém pražských sídlišť, neb u těch budovaných ještě za reálného socialismu se nepočítalo s tím, že po pádu tohoto nejlepšího systému na světě bude v republice asi tak 5(?) milionů vozů.
S51t75a35n71d60a 62N94o18v16á90k
....Po dlouhé době zase super téma, místo politiky. Nebudu vypočítávat a hodnotit ekonomiku provozu, ale proč nejde tento "super" nápad realizovat.
Většina z diskutérů, stejně, jako já jsou šoféři. Projeďte se městy i vesnicemi. Aut je tolik, že nelze ani zaparkovat. Parkoviště plná, podél chodníků, plno, nenajdete místo. Nemám tak bohatou fantazii a proto si nedovedu představit, že v dosahu každého parkujícího auta bude zásuvka na nabíjení, kde by samozřejmě také musel být měřič množství odebraného proudu. Identifikace odběratele by se dnes snad dala vyřešit nějaký čipem nebo platební kartou. Ale. to množství zásuvek a jejich napájení....buď kabel zemí, nebo vzduchem!
POdle mého selského rozumu je to veliká utopie a nikdy, zdůrazňuji nikdy, nebude stoprocentní ježdění elektroauty uskskutečněno !
Z97d74e65n83ě25k 84M82a39t90u78š78k10a
kromě té poslední věty, s Vámi dnes, světe div se, souhlasím.
V45l77a77d30i85m44í70r 66Š37ť44a25s98t81n38ý
Myslím, že rozvoj elektromobilů by neměla tlačit politická rozhodnutí a všemožné podpory a dotace. Ještě na hodně dlouhou dobu budou elektromobily auta jen na určité použití, tedy ideálně po městě nebo krátké trasy. Rozhodně bych si ho nebral na delší výlet do hor, s reálnou šancí, že zůstanu viset někde v závěji, na takové účely bude ještě dlouho nejideálnější ropák s nádrží plnou až po hrdlo.
- Počet článků 26
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2003x